Gartner: firmy nie powinny pomijać Visty
9 grudnia 2007, 10:04Firma analityczna Gartner ostrzega firmy, by nie pomijały Windows Visty. Badania wykazały, że większość przedsiębiorstw planuje przejście na Vistę pod koniec 2008 lub w 2009 roku. Można przypuszczać, że część z nich będzie próbowała przejść z XP od razu na następcę Visty, gdyż Microsoft obiecał, iż system Windows 7 (tak brzmi kodowa nazwa kolejnego OS-u tej firmy), pojawi się w trzy lata po premierze Visty, czyli w roku 2010.
Zmysł słodkości
4 stycznia 2013, 20:30Głównym zmysłem, dzięki któremu organizm ludzki potrafi określić jakość żywności, jest zmysł smaku. Jego prawidłowe funkcjonowanie wpływa na nasze dobre samopoczucie, kondycję zdrowotną organizmu oraz odczuwanie przyjemności płynącej ze spożywania pokarmu lub napoju. Dzięki niemu rozpoznajemy spożywany pokarm. Smak ostrzega nas również przed spożyciem produktów zepsutych i substancji toksycznych
Rząd USA w sporze sądowym z Huawei
8 lipca 2019, 10:20Rząd Stanów Zjednoczonych złożył do sądu federalnego w Teksasie wniosek o oddalenie pozwu chińskiej firmy Huawei dotyczącego zakazu stosowania jej produktów przez amerykańskie agendy rządowe. Huawei złożyło swój pozew w marcu. Firma stwierdza w nim, że działania amerykańskiego rządu naruszają Konstytucję USA nakładając karę bez przeprowadzenia procesu sądowego.
Kraina jedzeniem słynąca
28 listopada 2008, 09:43Twierdzenie, że podawanie jedzenia to sztuka, jest truizmem. Może jednak chodzić o estetyczne ułożenie potrawy na talerzu czy półmisku lub o coś jeszcze bardziej twórczego - o trójwymiarowe pejzaże konstruowane w całości z produktów żywnościowych.
RSA, NSA i algorytm z tylnymi drzwiami
23 grudnia 2013, 12:37Dokumenty ujawnione przez Edwarda Snowdena pokazują, że RSA - jedna z najważniejszych i najbardziej wpływowych firm na rynku bezpieczeństwa IT - otrzymała od NSA 10 milionów dolarów w zamian za wykorzystywanie w swoich produktach wadliwego generatora liczb losowych. Dzięki celowo wprowadzonemu błędowi NSA zyskała dostęp do produktów szyfrujących dane.
Uczłowieczenie - nowy sposób na walkę z marnotrawstwem jedzenia
11 września 2019, 10:32Dzisiejsze społeczeństwo utożsamia piękno z jakością, przez co produkty spożywcze ze skazami, np. banan, na którym podczas dojrzewania pojawiają się brązowe plamy, są uznawana za gorsze i mniej atrakcyjne. Między innymi z tego powodu rocznie na świecie marnuje się 1,3 mld t jedzenia. Wzrasta też koszt i środowiskowy wpływ wykarmienia światowej populacji. Naukowcy z Uniwersytetu w Houston znaleźli na to jednak sposób - "humanizację" starzejących się produktów.
Soja sprzyja płucom
29 czerwca 2009, 11:52Spożywanie mleka sojowego, natto (sfermentowanej soi), soi gotowanej czy tofu zmniejsza ryzyko wystąpienia przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP).
Będzie taniej
27 lipca 2015, 09:59USA, Chiny, Japonia, Izrael, Korea Południowa i 49 innych państw podpisało umowę, dzięki której ponad 200 różnych produktów elektronicznych nie będzie podlegało cłom. Podczas piątkowego spotkania Światowej Organizacji Handlu przedstawiciel USA oświadczył, że doszło do porozumienia, jednak przedstawiciele WTO zauważyli, że niektórzy delegaci muszą jeszcze poczekać na ostateczne instrukcje swoich stolic. W końcu porozumienie zostało podpisane.
Naukowcy chcą zakazać filtrów papierosowych
29 października 2019, 11:50Naukowcy z londyńskiej Szkoły Higieny i Medycyny Tropikalnej oraz San Diego State University apelują na łamach British Medical Journal o wprowadzenie globalnego zakazu stosowania filtrów papierosowych. Zwracają uwagę, że w wielu krajach wprowadza się zakaz stosowania wielu jednorazowych plastikowych produktów, a tymczasem zapomina się o najbardziej rozpowszechnionym niebiodegradowalnym odpadzie na planecie.
W Sieci dwa w jednym się nie sprawdza
14 czerwca 2010, 12:11W przypadku reklamy internetowej połączenie dwóch strategii – dostosowania treści do kontentu witryny i zwiększenia jej widoczności np. poprzez zastosowanie pop-upów czy przekazu wideo - nie prowadzi, wbrew pozorom, do zwiększenia skuteczności. Internauci odbierają to jako pogwałcenie prywatności (Marketing Science).